woensdag 29 november 2017

SV GRASHEIDE - KFC HALLAAR 15 - 3

SV GRASHEIDE - KFC HALLAAR 15 - 3

Vrijdagavond maak ik steeds vooraf mijn schema zeker als we met 11 man zijn wie/waar/wanneer in de wedstrijd zal voetballen aangezien ik dit anders niet meer kan bijhouden. Zo had ik 2 jongens in het begin op de bank gezet omdat ze meermaals hun bal vergaten op training en zo is er ook de gewoonte dat laatkomers op de bank belanden. Maar toen we om 8.50 uur nog maar met 5 man present tekenden was ofwel de optie met te weinig spelers starten ofwel de laatkomers een minder aantal speelminuten geven. Op zich iedereen kan eens te laat zijn, hiervoor alle begrip en zo had oa Mathis een meer dan geldige reden en waren er 2 spelers vermoedelijk wel tijdig op de parking, doch 3 spelers waren zowaar 20 minuten te laat. Zo verloopt enerzijds de voorbereiding niet optimaal daarenboven kun je hierdoor de straffen niet altijd respecteren. Tegen de 3 grote te laatkomers vertelde ik hen dat ze maar een halve wedstrijd zouden spelen.

Uiteindelijk zullen alle 3 nog iets meer speelgelegenheid gehad hebben, weliswaar hebben ze iets langer moeten rusten of misschien langer op een ongebruikelijke positie gespeeld. Wat belangrijk gewoon is dat er een bepaalde discipline is en dat er regels zijn die opgevolgd worden anders is het veel te chaotisch. Na nieuwjaar zal ik hier strenger op toezien en desnoods starten we dan maar eens met 5 man, of als men dan eens te laat is(niet voor een paar minuten)dat men dan eventjes me een sms kan sturen of aan Johny, zodat we het toch weten.

Dit gezegd zijnde wil ik nogmaals zeggen dat dit een uiterst toffe groep is. De spelers tonen respect, maken vooruitgang en zijn uiterst beleefd!!! Vandaag heb ik veel jongens op een ongebruikelijke positie gezet om 2 redenen. Enerzijds om het verschil met de tegenstander niet groter te maken en dat ze ook eens een doelpunt zouden kunnen scoren anderzijds kregen mijn jongens de taak om de 2 spelers die nog niet scoorden in de competitie een doelpunt te laten maken. En beide opdrachten lukten ook, chapeau hiervoor. Niet vergeten dat mijn achterspelers of doelmannen Jasper, Mauren, Jens, Elias, Mauro en soms ook Rik zich steeds ten dienste van de ploeg opstellen en meer dan hun steentje bijdragen tot het resultaat dat we nu kennen. Zij zorgen voor het tegenhouden van de doelpunten hetgeen soms minder in de belangstelling staat maar even belangrijk is. Zo wilde vandaag iedereen kopje spelen of toch vooraan, zo werd meermaals wel eens sip gekeken omdat ze achteraan moesten staan, af en toe werd zelfs geroepen " trainer ik kan dit niet ", nou zo'n wedstrijden zijn er nu eenmaal om dit te leren. Maar toen ik bijna mijn hele voorlinie toch uiteindelijk in het laatste kwartje vooraan posteerde was het maken van de doelpunten van hen niet het mooiste moment maar de reactie van Quinten : " trainer bij deze wil ik je bedanken omdat je me toch in het laatste kwartje vooraan zette ", dit nadat hij bijna steeds van achter stond. Geloof het of niet maar deze opmerking was vandaag voor mij het moment van de wedstrijd als een speler begrip toont dat hij eens niet op zijn geliefde positie staat maar je persoonlijk komt bedanken als hij dit toch uiteindelijk(na wat morren)))) mag. Quinten dikke pluim hiervoor.

Bij aankomst sprak hun trainer me toe dat ze de laatste weken toch wel beter aan het spelen waren, ook eens gelijkspeelden en vooral minder doelpunten slikten. Op zich deed me dit plezier, je merkte vandaag ook dat ze een zwarte parel hadden die er vorige keer niet bij was en waar we toch onze handen meer dan mee vol hadden. Maar anderzijds hebben ze toch ook hun werkpunten en nadat we de eerste 7 - 8 minuten mede op hun tempo speelden, hadden we het door dat achteraan hun snelheid een pijnpunt was. Zo konden we bijna steeds op snelheid hun verdediging uitspelen en kon Karl ook een zuivere hattrick maken. Toen er na een 20 tal minuten al forfaitcijfers op het scorebord stonden opteerde ik nog sneller dan voorzien om te wisselen van posities tussen voor en achterspelers. Bovendien kregen ze als eerste taak, onze kapitein van dienst Elias een doelpunt te laten maken. En dit siert onze jongens alhoewel zelf een goede schietkans respecteerden ze dit Elias kon niet 1 maar zelfs 2 keer de netten doen trillen. Mijn afgevaardigde die toch effe over zijn belofte aan het nadenken was probeerde met een ruime fotoreportage eventjes zijn gedachten te verzetten. Die moet ik straks in doel zien te krijgen want anders gaat dit een kostelijke namiddag worden)). Zo daverden onze jongens voort alhoewel op een corner Hallaar zowaar aan de 2de paal vrij kon binnenkoppen tot een 8 - 1 ruststand.

Het was dan effe zoeken naar een vrijwilliger om in doel tijdens helftje 2 te staan want taak 2 was Mauren een doelpunt laten scoren. Tijdens kwartje 3 was de ploeg zodanig herschikt dat Hallaar zelfs eventjes de bovenhand had. Zo liepen velen jongens verkeerd waardoor het verzorgde spel helemaal verloren ging. Niet dat dit de bedoeling volledig was maar toch kon ik me volledig verzoenen dat Hallaar nog eens scoorde. En opnieuw met het hoofd. Vandaag was niet zoals vorige keer de nul houden de opdracht. Bepaalde jongens laten scoren was de opdracht. Toen uiteindelijk voor de zoveelste keer de ploeg nog wat herschikt werd tot op 1 - 2 spelers misschien na op hun favoriete positie liepen we letterlijk over de tegenstander heen. Van links, van rechts, om de 2 minuten scoorden we maar alhoewel iedereen om beurt zowat scoorde bij Mauren wilde het maar niet lukken, alhoewel onze jongens dit op alle manieren probeerden. Tot de voorlaatste minuut uiteindelijk Mauren er toch eentje tegen de netten kon prikken. En in de laatste minuut was het opnieuw bijna prijs maar wilde de doelpaal effe niet meewerken.

Opdracht volbracht, ongeslagen thuis in de competitie, bijna iedereen scoorde en/of had een assist en nog 1 opdracht staat er ons nu te wachten om reekskampioen te spelen. Maar wat voor eentje een derby die hierover gaat beslissen, vooral blijven trainen zoals jullie bezig zijn en het hoofd koel houden.

Vandaag had ik bijna een boekhouder als assistent nodig om alles bij te houden maar volgende
doelpuntenmakers : Karl 3/Elias - Mauro - Florian - Mathis 2/Jasper - Rik - Mauren - Quinten 1
assists : Florian 4/Rik 3/Mauro 2/Jaro - Mathis - Elias - Karl 1 en 2 keer geen assist

De man van de match : er waren enkele jongens die in aanmerking kwamen doch we gaan dit deze week intern beslissen waarbij meerdere factoren een rol zullen spelen oa ook gedrag en aanwezigheid op training, inzet op wedstrijd/training, ... Het is een heel belangrijke wedstrijd we zullen dit donderdag mededelen in de groep of anders zaterdag net voor de wedstrijd.

groeten

jurgen







































Geen opmerkingen:

Een reactie posten

SV GRASHEIDE - VC RIJMENAM 5- 2

SV GRASHEIDE - VC RIJMENAM 5 - 2 Voor de 4 de keer troffen we Rijmenam dit seizoen. Rijmenam beschikt maar over 9 spelers en tijdens de v...