maandag 6 november 2017

SV GRASHEIDE - KFC BEVEL A 6 - 4

SV GRASHEIDE - KFC BEVEL A 6 - 4

Met de komst van Bevel stond een heuse topper op de feestdag van Sint Maarten op het programma. In Bevel moesten we toen onze meerdere erkennen na een spannende wedstrijd verloren we toen met 6 - 3. Tot op heden kon enkel Herenthout deze ploeg kloppen en speelde Putte tegen hen gelijk. Bevel is een heel fysieke ploeg, in gestalte hele grote jongens, met een sterke as en een nummer 10 die technisch op een heel hoog niveau speelt.

Hem uit de wedstrijd houden zou zeker een cruciale rol spelen, alhoewel ik niet mijn spelsysteem wil veranderen omwille van 1 jongen. We moeten immers uitgaan van onze eigen sterkte, ik weet dat we wel degelijk kunnen voetballen. Bij de bespreking voor de wedstrijd had ik enkele spelers heel streng aangepakt met als enige doel een focus op de wedstrijd. Onze verdediging(Rik - Mauro - Jasper) vond ik vorige week heel sterk spelen maar aanvallend(uitgezonderd Jaro die vorige week wel sterk speelde) maakten we enkel kans als we een tandje zouden bijsteken. Ook Mauren werd aangesproken op het feit dat hij 15 minuten te laat was(dus 15 minuten als eerste langs de zijlijn)maar ook op het feit van zijn concentratieverlies vorige week. En zoals het een voetballer hoort antwoord je dan met je voeten en niet met je mond. Zie vervolg verslag maar Mauren chapeau om je vandaag te herpakken.

De wedstrijd begon met lichte vertraging temeer Bevel nog wachtte op 1 speler. Na 5 - 6 minuten over tijd beslisten we toch te starten en zodoende speelde Bevel de eerste 2 minuten met 7 man temeer die jongen te laat was. En in die eerste 2 minuten scoorden we ook alhoewel hun doelman hierin de hoofdrol had door een bal in de voeten van Mathis te spelen die koelbloedig afwerkte. Maar ook met die jongen, opnieuw een bijzonder grote gast was Grasheide de betere ploeg. Aanval na aanval en wat me vooral plezier deed was het mooie samenspel dat we op de mat legden. We tikten Bevel weg, we hielden voetballen simpel en we kwamen dan ook verdiend tot op een 2 - 0 voorsprong. Bevel kwam met moeite over de middenlijn maar toen ze voor de eerste keer uitbraken was het meteen prijs door iets te simpel verdedigen. En toen de 2de kans ook nog eens binnenging was er een 2 - 2 tussenstand op het scorebord, in feite volledig tegen de gang van het spel in nadat een voorafgaande overtreding niet gefloten werd(sorry he Bart).

Een beetje zuur noemen ze dit maar onze jongens lieten het niet aan hun hart komen. Ze bleven de betere ploeg en opnieuw volgde de ene na de andere mooie combinatie. Grasheide was in alle linies de betere ploeg en doelpunt 3 + 4 waren wat mij betreft bijzonder mooi. Vooral de hele aanval op zich, aanpakken, geven, vrijlopen, afwerking, alles zat er zowat in. En de draaischijf van Bevel die werd volledig uit de match gehouden, we zaten er kort op en bovendien moest hij zelf constant verdedigen temeer Grasheide steeds in de aanval was. Grasheide kwam 2 doelpunten voor en als we loon naar werken kregen dan had dit zeker nog 1 of 2 doelpuntjes meer mogen en moeten zijn. Maar opnieuw volledig tegen de gang van het spel in op een eenmalige counter 4 - 3. En als het dan tegen zit het wel degelijk tegen, hoekschop en Mauren die hem in eigen doel werkt net voor het rustsignaal. Mauren ik wil nog eventjes zeggen dat dit kan gebeuren, hier kon je totaal niet aan doen. De corner was wel scherp aangesneden en heel goed gegeven.

Zodoende stond het tijdens de rust 4 - 4 gelijk, om eerlijk te zijn was dit totaal geen juiste weergave van het spelbeeld. Grasheide had duidelijk de overhand en Bevel, nou ja dat heet efficiënt zijn zeker. Uit 4 prikken 4 doelpunten halen. Maar ik was bijzonder tevreden over deze eerste helft, keer na keer speelden we mooie voetbal en was dit na Bouwel één van onze sterkste helftjes dat ik al zag.

En hoe eigenaardig voetbal toch kan zijn tijdens kwartje 3 had Bevel eventjes de bovenhand maar mijn preek naar Mauren toe had duidelijk zijn uitwerking niet gemist. Tot 2 keer toe hield hij ons van een achterstand. En toen Grasheide effe uit de ontknelling kwam ging Jens eventjes van ver een pegel afleveren die op het gladde veld zoveel snelheid had dat de doelman deze niet kon klemmen. 5 - 4 met nog 20 minuten op de klok. Het spel ging in dit kwartje goed op en af met toch nog een reuzekans voor onze jongens. Maar ook Bevel liet zich niet ongemoeid, dit kwartje was licht in het voordeel van de tegenstander.

Ik had gevraagd om het fysiek zwaar te maken temeer Bevel geen wissels had en het tempo hoog te houden. En onze jongens deden dit met verve in dit laatste kwartje hadden we opnieuw de overhand en op een snelle uitbraak bracht Quinten de verlossing 6 - 4 met nog 10 minuten op de klok maar ik had er echt een goed gevoel bij, we hadden immers de wedstrijd in handen. Het tempo bleef hoog liggen maar je zag de vermoeidheid in de 2 teams. Maar Grasheide bleef komen en wat me vooral deugd deed was dat we het slim speelden, zo lieten we tot 2 maal toe achteraan ipv de bal buiten te werken of aan te raken gewoon afschermen zodat het doeltrap was. Slim gezien gasten!!!! Bevel kreeg in de laatste 10 minuten nog 1 degelijke kans maar zoals reeds aangehaald speelden we de wedstrijd slim uit. 6 - 4 als eindstand en wat mij betreft een dik verdiende overwinning die op basis van de eerste helft hoger had moeten zijn.

Ik kan enkel maar alle jongens een dikke proficiat wensen. Ons ploegske staat er wel degelijk, we wonnen nu minstens één keer van elke ploeg uit de reeks. Ik wil ook de tegenstander feliciteren die uiterst sportief was, een verademing. Zij hadden trouwens ook problemen met Putte gehad kwam hun trainster me melden. Ze sprak zelfs dat ze binnen hun club de persoon die een officiële scheids was, had opgeroepen voor volgende week om niet uit de hand te laten lopen. Zo waren er zeker foutjes van beide ploegen maar steeds werd er correct een handje gegeven en verliep de wedstrijd ook van beide trainers zeer gemoedelijk. Logisch dat ze ontgoocheld was maar toch bleef ze uiterst correct. Ik vond dit een vermelding waardig.

Ik ben trots op heel de ploeg, iedereen speelde een heel sterke wedstrijd. Toch ga ik enkele jongens een extra vermelding geven

1) Mauren : hij herpakte zich volledig van vorige week. Na zijn own goal vreesde ik effe dat dit door zijn hoofd zou spoken maar niets was minder waar. Tot 2 - 3 keer deed hij een cruciale redding in de 2de helft, vandaag onklopbaar en zoals voorheen aangehaald geantwoord met zijn voeten

2) Florian : tijdens helftje 1 aan de basis van elk doelpunt. Hield de draaischijf van Bevel volledig uit de wedstrijd, meer zelfs vooral tijdens helftje 1 de ene perfecte doorsteekpas na de andere. Berewerk verricht ook verdedigend. Onze assistkoning van de ploeg

3) Mathis : alhoewel ook een jaartje jonger de topscorer van de ploeg. Heel koelbloedig tijdens de afwerking werderom. Ook bijzonder sterke eerste helft.

Voor mij zijn deze 3 spelers vandaag " man van de match ". De kapitein mag Willy deze week bepalen voor Heikant.

Onze tandem Florian - Mathis vond elkaar vandaag blindelings. Maar ook mijn 3de U10 jongen Karl wil ik eventjes aanhalen die enkel tijdens de 2de helft speelde maar wel een meerwaarde was.

Met deze overwinning kunnen we toch wel 2 doelen stellen. Als eerste ongeslagen zijn thuis en als tweede reekskampioen spelen. Er is nog geen eindstand maar ouders/jongens spreken me hier soms over aan. Met nog 4 wedstrijden te gaan wil ik dit toch als 2de doel stellen. Uiteraard moet alles op een sportieve manier verlopen want als afsluiter staat Putte op het programma.

Vandaag was Bevel misschien iets minder sterk als vorige keer. Persoonlijk denk ik dat dit ook voor een groot deel onze verdienste was. We lieten hen nooit in de wedstrijd komen. Maar bovendien speelden we met momenten mooie voetbal. Blijven volhouden nog jongens!!!

jurgen




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

SV GRASHEIDE - VC RIJMENAM 5- 2

SV GRASHEIDE - VC RIJMENAM 5 - 2 Voor de 4 de keer troffen we Rijmenam dit seizoen. Rijmenam beschikt maar over 9 spelers en tijdens de v...