woensdag 26 september 2018

SV GRASHEIDE - KFC PUTTE A 3 - 4


SV GRASHEIDE - KFC PUTTE A 3 - 4

Alsof de duivel er mee gemoeid is, na Mathis en Mauro haakte ook Quinten af voor deze derby. Tijdens de veldloop had hij een blessure opgelopen. En met Elias als twijfelgeval nog was het een absolute noodzaak om een wissel te hebben. Maar om dit te regelen op zaterdagavond was dit niet zo evident. Uiteindelijk Yousif was de eerste optie en deze bevestigde meteen. Oef!!!!!!!

We speelden in perfecte omstandigheden op een mooi veldje, met het zonnetje ten top zonder veel wind, aan dit alles zou het zeker niet gelegen hebben. Putte kwam met een voltallige kern afgezakt, op 1 speler na was het een volledig andere ploeg. We weten dat hun B - ploeg al een stevig geheel is dus wat zou het verschil met deze ploeg zijn? Putte won van Berlaar en Bevel maar verloor van Tisselt en Bonheiden, weliswaar met beperkt verschil. Er waren bijzonder veel supporters aan beide zijdes. 

De scheids kwam niet opdagen en Jimmy nam deze taak met verve over. Hij floot een uitstekende partij. Mensen geven wel eens kritiek maar van aan de zijlijn is het altijd makkelijk, op 1 fase na floot hij een zo goed als perfecte wedstrijd. Jimmy dikke merci en pluim. Deze fase was waarop ze een fout centraal maakten en we toch Rik vrij voor doel kregen, balvoordeel had toen zeker gemogen)))

De wedstrijd zelf begon vond ik aan een hoog tempo maar dan voornamelijk van Putte uit. Dit lag hoger dan we gewoon zijn en de eerste 5 minuten vreesde ik eventjes voor een heel heel lastige match. Putte domineerde, prikte ook een keertje maar op de eerste tegenaanval en een slimme inspeelbal van Florian kon Karl alleen voor doel opduiken en 1- 0 een beetje laat ons eerlijk zijn tegen de gang van het spel in. De gelijkmaker bleef niet lang op zich wachten, vooraan stond een kleine vinnige jongen en centraal een sterke grote jongen waar we onze handen meer dan vol hadden. De 1 - 1 was een logisch gevolg. Deze stand bleef ook de tussenstand. 

In kwartje 2 was het spel van beide ploegen minder gedreven, er zat iets meer afval in beide ploegen en goede kansen bleven uit. Maar het doelpunt van de tegenstander was voor mij een vermijdbaar doelpunt. Mijn delegee en T2 zullen het beamen maar voor de wedstrijd had ik er op gehamerd om als we vast komen te zitten de bal terug zouden spelen/leggen. En wat doen we net het gene ik gevraagd had niet te doen, onze man proberen uit te schakelen, de tegenspeler die de bal onderschept en naar voren trapt met als gevolg de 1 - 2 op het bord. Ik begrijp dat het soms moeilijk is om aan de jongens om te begrijpen waarom ik iets vraag maar weet dat dit altijd met de beste bedoeling is. We spelen als een team en het is uiterst belangrijk SAMEN TE SPELEN. Vorig jaar dan lukte dit nog om eens 2 - 3 man uit te schakelen, de verdedigende taken effe te vergeten, maar dit jaar VERGEET het gewoon. Ze straffen dit af!!!
Soit dit zijn zaken die gebeuren, ik moet ze aanhalen met maar 1 doel : er een beter TEAM van te maken.

Raar maar waar de trainers van beide ploegen hamerden erop dat het beter moest. En telkens als ze tegen ons spelen bv Bonheiden/Bevel telkens lijkt het alsof de tegenstander onder hun niveau speelt. De trainer van de B ploeg van Putte Jarno die lang bleef plakken en kwam kijken formuleerde het als volgt : Grasheide is een lastige ploeg om tegen te spelen. Een ploeg dat weinig ruimte weggeeft en vooral nooit opgeeft. Hij weet waarover hij spreekt natuurlijk. Vorig jaar maakten we 3 doelpunten achterstand een keertje goed. Ik vond het toch tof om te horen.

Tijdens de 2e helft was het begin van dit derde kwartje in het voordeel van Putte, na een goede kans was de 1 - 3 een logisch gevolg, we moesten gewoon de wet van de sterkste ondergaan. We hadden het eventjes heel lastig, maar naarmate de wedstrijd vorderde begon de motor eindelijk aan te slaan. We begonnen beter en beter te combineren en nadat Elias heel goed onderschepte kon deze Yousif bereiken, deze hield 2 man aan de praat om dan overhoeks perfect binnen te trappen 2 - 3. Een mooi doelpunt, maar een doelpunt dat een ander spelbeeld gaf. Onze jongens begonnen erin te geloven en een sterke Jasper alsook Jens en Elias begonnen meer en meer de duels te winnen en baas te zijn over hun rechtstreekse tegenstander. En vooraan begonnen we met Jaro - Rik - Karl en Yousif ook meer en meer dreigend te zijn. En Mauren die blijft in zijn sterke periode zitten en centraal bleef de nummer 5 meer en meer vooraan hangen waardoor de ruimte voor ons groter en groter werd en Florian die bleef zowat overal tussen zitten. 

Ik had er zeker hoop in en onze jongens kregen ook de mogelijkheden, geen open kansen maar er was dreiging. Putte speculeerde op de counter en hun slinkse nummer 7 liep slim zich vrij om van links binnen te trappen. Wedstrijd gespeeld dacht iedereen maar niets was minder waar, never give up, en toen Florian van uit de 2de lijn kon trappen kon de keeper de bal onvoldoende wegzetten waarbij Yousif de bal kon binnentikken. Ook een punt dat ik aanhaal is telkens te volgen als we vanuit de 2de lijn trappen en dit loonde. 
Putte begon meer en meer te kraken en 3 minuten voor tijd kreeg Grasheide DE KANS. Met 3 man braken we uit tegen 1 verdediger, we speelden het perfect uit maar vanuit een scherpe hoek gingen we trappen op doel, terwijl 2 man moederziel alleen voor goal stonden. Ik was echt en meen het echt zwaar ontgoocheld, vooral omdat ik er zo op hamer wie het doelpunt maakt speelt GEEN ROL. Maar dit is een fase dat gebeurd is en die je niet meer kunt terugdraaien, het enigste dat ik hoop dat volgende keer we dit beter als team uitspelen, iedereen maakt fouten en heb het duidelijk aangehaald maar daarmee is het ook gezegd en moeten we dit afsluiten. Het zou voor mij een overwinning zijn dat we volgende keer het anders doen, hiervoor zijn we he. En het resultaat is echt ondergeschikt, we spelen nog altijd geen champions league maar daarvoor mag je wel ontgoocheld zijn.

Ik wil toch de jongens proficiat wensen voor hun blijvende inzet, na 40 minuten pikten we draad op en de laatste 20 minuten vond ik persoonlijk heel goed. Het mocht net niet zijn maar Putte had het niet onder de markt. Putte had wel 2 heel goede spelers de 5 en nummer 7 die beiden van januari 2007 zijn. 

Zodoende zijn we 5 weken ver en als team kunnen we zeker winnen van 4 van de 5 ploegen waartegen we speelden. Alleen konden we nog nooit voltallig aantreden hier kan niemand wat aan doen uiteraard. Tisselt en Bonheiden zijn nog steeds ongeslagen en als je weet dat we in Bonheiden 45 minuten de betere ploeg waren dan hoop ik dat we in de terugronde af en toe toch ook een overwinning kunnen meenemen. Tisselt is in deze reeks wat mij betreft outstanding, volledig 3 sterren niveau. 

Ik wil de jongens ook bedanken die gekwetst waren maar toch kwamen kijken, top!!! Als mannen van de match 2 jongens : Elias na een moeilijke periode echt sterk achteraan, was enorm verrast in positieve zin. Hij was zelfs zo goed dat hij er niet meer af wilde))) Sorry he makker => vuistje
Jaro : werkte hard en speelde een sterke wedstrijd en ten dienste van de ploeg. Toppie jongen

Volgende week is het terug zaterdag maar dan op BO Beerzel. 2 jaar geleden kwam ik een helftje kijken en speelden ze Grasheide weg. Nu ben ik ervan overtuigd na 15 minuten Bonheiden - Beerzel gezien te hebben dat we het hen zeker lastig kunnen maken en als we gekwetsten recupereren zeker ginder iets kunnen meenemen.

Alhoewel we soms streng zijn(misschien zelfs soms te weet het) ben ik toch fier dat we in deze reeksverhoging verre van worden weggespeeld. Nipt verliezen, er voor strijden is wat mij betreft leuker dan met meer dan 10 cijfers te winnen.

jurgen
























Geen opmerkingen:

Een reactie posten

SV GRASHEIDE - VC RIJMENAM 5- 2

SV GRASHEIDE - VC RIJMENAM 5 - 2 Voor de 4 de keer troffen we Rijmenam dit seizoen. Rijmenam beschikt maar over 9 spelers en tijdens de v...